Community Support
Waarom kiezen voor Community Support?
Meer informatie aanvragen
Waarom Community Support?
De keuze voor een zorgorganisatie kan een lastige keuze zijn. Er zijn zoveel organisaties die begeleiding bieden, maar welke organisatie past het beste bij uw vraag? Hieronder hebben we onze belangrijkste kenmerken op een rij gezet. Wilt u meer informatie of een vrijblijvend gesprek? Bel of mail ons gerust.
Meer weten?
Inzet effectieve interventies
Al onze professionals zijn geschoold en gecertificeerd in de bewezen effectieve methodiek Community Support. De methodiek Community Support is de basis waar vanuit iedereen werkt. Aanvullend op onze eigen methodiek zijn er professionals geschoold in het werken met de volgende methodieken:
- Intensieve Ambulante Gezinsbehandeling
- Oplossingsgericht werken
- Signs of safety
- Geweldloos verzet in gezinnen
- Geef me de vijf
- Vlaggensysteem
Al deze methodieken kunnen indien nodig ingezet worden in de begeleiding.
Deskundig team
We werken binnen Community Support met een deskundig team. Alle supportmedewerkers zijn minimaal HBO opgeleid en gecertificeerd in het werken volgens de methodiek Community Support en geregistreerd in de betreffende beroepsregisters (SKJ, NVO, Registerplein). De supportmedewerkers worden gecoacht door een supervisor. Een supervisor is een gedragswetenschapper met meerdere jaren werkervaring in het werken volgens de methodiek Community Support.
U bepaalt
De begeleiding die Community Support biedt wordt samen met u vormgegeven. Als het gaat om wat u wilt bereiken, dan bent u en zijn uw belangrijke naasten natuurlijk de expert. Vanuit de gekozen richting stellen we samen met u doelen op. Deze doelen worden in het samenwerkingsplan uitgewerkt. Elk doel is opgeknipt in concrete stappen om te komen tot het einddoel, waardoor het snel duidelijk is of een stap is gezet, wat de uitkomst was en welke vervolgstappen nodig zijn. De match tussen supportmedewerker, klant en vraag vinden we heel belangrijk, zodat u de juiste begeleiding kunt ontvangen.
Doen wat nodig is
Begeleiding bieden we op maat en kan op ieder moment plaatsvinden. Als het nodig is bieden we ook begeleiding buiten kantoortijden. We bieden begeleiding in uw eigen omgeving daar waar het nodig is en op de momenten dat het nodig is.
Transparant werken
We doen niets buiten u om. Bij alle overleggen bent u aanwezig en u heeft toegang tot uw eigen digitale dossier (Mextra). Mextra is een elektronisch cliënten dossier (ECD) voor u als klant en alle betrokkenen (uw informele netwerk en zorgprofessionals). Alle klanten van Community Support hebben toegang tot hun eigen dossier in Mextra (tenzij dit bij hoge uitzondering niet mogelijk is). Hiermee werken we in de begeleiding volledig transparant. U kan ook besluiten uw eigen netwerk en andere professionals toegang te geven tot Mextra. Op deze manier communiceren alle betrokkenen rondom u met elkaar en zijn ze op de hoogte van de voortgang van de begeleiding en werken we gezamenlijk aan de doelen. Rapportages kunnen gemaakt worden middels geschreven notities, filmpjes, foto’s en gesproken berichten. Daarnaast is er binnen Mextra een module beeldbellen beschikbaar om contact te houden met hun hulpverlener op afstand buiten de begeleidingsmomenten om.
Niet praten, maar doen
Onze begeleiding richt zich op het opdoen van succeservaringen. De supportmedewerker werkt toekomstgericht; niet praten maar doen is het motto. Begeleiding omvat een reeks van: plannetjes maken, afspreken hoe we het gaan aanpakken (laten zien, uitleggen, voordoen en samen doen), bekijken of de aanpak resultaat heeft en vervolgens samen met u nieuwe plannen maken. Daar horen vragen bij als: Wat was het doel? Hoe heeft u aan het doel gewerkt? Wat was het resultaat? Hoe gaat u verder? Als het doel behaald is, stelt u een nieuw doel op. Is het niet gelukt om het doel te halen, dan stelt u het doel bij.
Duurzame begeleiding
Het streven is dat onze begeleiding een duurzaam effect heeft. We geloven in het belang van meedoen, meetellen voor ieder mens en een bijdrage leveren in de samenleving. Door ons te richten op het vergroten en versterken van eigen kracht zorgen we ervoor dat jeugdigen, gezinnen en volwassenen die nu ondersteuning vragen en krijgen, straks zelf meer gaan bijdragen en van toegevoegde waarde worden voor hun eigen omgeving en voor de samenleving als geheel. Door ons te richten op het versterken van steunsystemen rondom onze cliënten wordt de samenredzaamheid vergroot en inzet van duurdere hulp wordt voorkomen.
Samenwerking
U wilt natuurlijk het liefst zo snel mogelijk van ons af en u zelf weer redden met de mensen die belangrijk voor u zijn. Onze supportmedewerkers doen daarom alleen dat wat nodig is en werken intensief samen met de mensen die voor u belangrijk zijn. Denk hierbij aan uw gezin, familie, vrienden, buren of andere betrokken professionals. We kijken wie het dichtst bij u staan en betrekken hen waar nodig. Dit doen we natuurlijk nooit zonder uw toestemming. U bepaalt wie u wilt betrekken in de begeleiding en op welke manier.
We hebben een goede samenwerking met vele organisaties in uw omgeving. Met name met Accare, Lentis(fact) en BuurtzorgT wordt in de dagelijkse praktijk intensief samengewerkt, omdat de praktische begeleiding vanuit Community Support goed aansluit op de behandeltrajecten van deze organisaties. Natuurlijk werken we als vanzelfsprekend altijd samen met de huisarts en school en andere betrokken organisaties zoals het maatschappelijk werk, het consultatiebureau, Veilig Thuis, gezinsvoogden, reclasseringswerkers, het CJG, etc.
Begeleiding door Community Support
Begeleiding van kinderen
Begeleiding van jongeren
Begeleiding van gezinnen
Begeleiding van volwassenen
Groepsaanbod
Waarom Community Support?
Nelly Heijs
directeur / pedagoog
Riny Koersen
supervisor / orthopedagoog
Sem Duinkerken
supportmedewerker
Judith Megens-Bolt
supportmedewerker
Eva van Dijk
supportmedewerker
Bodil Kerckhoff
supportmedewerker
Mayke Lageveen
supportmedewerker
Inge Hartlief
supervisor / supportmedewerker
Anje Westers-Dam
supportmedewerker
Esther Schumacher
supportmedewerker
Maarten IJtsma
supportmedewerker
Suzanne Wierda
supportmedewerker
Esmée Booijink
supportmedewerker
Loes Veninga
supervisor / supportmedewerker
Brenda Hoek
supportmedewerker
Annelies van den Hof
office manager
Annemieke Hoek
supportmedewerker
Dionne de Vries
supportmedewerker
Akkeline Jukema
supportmedewerker
Willem Katerberg
supportmedewerker
Tessa Jonker
supportmedewerker
Catharina Dijkstra
supportmedewerker
Anniek Vonk
supportmedewerker
Yanaika van der Galiën
supportmedewerker
Maaike de Groot
supportmedewerker
Roos Mulder
stagiaire supportmedewerker
Silvia van Heugten
supportmedewerker