Community Support
Onze resultaten
Waarom kiezen voor Community Support?
Resultaten van onze methodiek
We zijn heel kritisch op wat we doen en willen onze werkwijze verbeteren waar het kan. Daarom vinden we het belangrijk om doorlopend onderzoek te laten doen naar onze werkwijze om hiermee de methodiek te kunnen blijven doorontwikkelen, onszelf continue te verbeteren en inzichtelijk te maken wat de effecten van onze begeleiding zijn. We leveren op deze manier graag een bijdrage aan wetenschappelijke inzichten.
Meer weten?
Exitvragenlijsten
Als een klant de begeleiding binnen Community Support afsluit vragen we klanten een exitvragenlijst in te vullen. Gemiddeld geven klanten onze hulpverlening in 2021 een 8,8. 96% van de klanten aan dat de doelen geheel of gedeeltelijk zijn behaald
Onafhankelijk tevredenheidsonderzoek
Eens per twee jaar voeren we een onafhankelijk tevredenheidsonderzoek onder onze klanten. Opvallend is dat in alle tevredenheidsonderzoeken (2009, 2011, 2013, 2015, 2017, 2020) in het cluster hulpverlener er een uitstekende score wordt behaald.
Conclusie van het onderzoek van december 2020 is dat klanten erg tevreden over de hulp en begeleiding zijn. De eerlijke oplossingen en aansluiting bij klanten spelen een belangrijke rol. Medewerkers worden gewaardeerd voor de aandacht, steun en luisterend oor. Klanten waarderen onze hulpverlening in dit onderzoek met een 8,8.
Doen wat werkt
Community Support is zowel de naam van onze organisatie als de naam van de methodiek Community Support. De methodiek is opgenomen in de databank effectieve interventies van Movisie. Zie: https://www.movisie.nl/interventie/community-support
De kern van de methodiek is het versterken van samenredzaamheid van klanten en hun informele netwerk, zodat we als professional zo veel mogelijk overbodig worden. We stimuleren klanten om zelf stappen te zetten en daarbij betrekken we vooral het eigen netwerk. Lijkt dit netwerk beperkt of ervaart het gezin onvoldoende steun? Dan gaan we aan de slag met het verstevigen van het netwerk. Want; geen netwerk, dat bestaat niet!
Er zijn in de loop der jaren verschillende onderzoeken uitgevoerd naar de effectiviteit van de methodiek en daaruit komt telkens naar voren dat de methodiek positieve effecten heeft op de volgende punten:
- het vergroten van participatie
- het verminderen van eenzaamheid
- het vergroten en verbeteren van het netwerk
- het vergroten van zelfvertrouwen en grip op het leven (eigen kracht)
- het verbeteren van de kwaliteit van leven
Begeleiding van kinderen
Begeleiding van jongeren
Begeleiding van gezinnen
Begeleiding van volwassenen
Groepsaanbod
Waarom Community Support?
Nelly Heijs
directeur / pedagoog
Riny Koersen
supervisor / orthopedagoog
Sem Duinkerken
supportmedewerker
Inge Hartlief
supervisor / supportmedewerker
Eva van Dijk
supportmedewerker
Bodil Kerckhoff
supportmedewerker
Loes Veninga
supervisor / supportmedewerker
Esmée Booijink
supportmedewerker
Maarten IJtsma
supportmedewerker
Brenda Hoek
supportmedewerker
Dionne de Vries
supportmedewerker
Annelies van den Hof
office manager
Annemieke Hoek
supportmedewerker
Catharina Dijkstra
supportmedewerker
Esther Schumacher
supportmedewerker
Suzanne Wierda
supportmedewerker
Rowan Wouters
supportmedewerker
Silvia van Heugten
supportmedewerker
Janiek Soldaat
supportmedewerker
Deborah Durieux
supportmedewerker